Namíbiai vízum

Címkék: vízum namíbia

2010.09.02. 17:30

A Magyar Köztársaság 2004-ben csatlakozott az Európai Unióhoz, azonban a Namíbiai Köztársaságot mindez nem hatotta meg, és a magyar állampolgároknak továbbra is vízumot kell váltaniuk a Namíbiába történő beutazáshoz. Magyarországon nincsen namíbiai nagykövetség, ahol vízumot lehetne igényelni, de szerencsére ez nekem nem volt probléma, mivel nem Magyarországon élek, hanem Franciaországban, a munkaadóm pedig Bécsben székel. Így választhattam a párizsi és a bécsi nagykövetség közül. Párizs szép város, de messze esik onnan, ahol én lakom, Bécsbe viszont amúgy is jönnöm kell néha, így ez utóbbira esett a voksom.

A bécsi nagykövetség weblapjáról kinyomtattam a vízumkérő lapot, kitöltöttem, megcsináltattam a szükséges két igazolványképet, majd mindezekkel felszerelkezve elmentem a követségre. Az ajtón belépve marcona gépfegyveres őrök motoztak meg egy lélek sem fogadott. Így egy pár percig csak a láthatóan frissen felújitott, modern, de itt-ott afrikai motívumokkal (zebrabőr, gazellaszarv, stb.) díszített követségi épületben nézelődtem jobbra-balra. Aztán előkerült egy namíbiai(?) lány, és elkezdődhetett a procedúra. Hát jóval lazább volt, mint amerikai vízumot kérni. Azért egy kicsit paráztam, mert a weblapjukon írták, hogy a vízumkérelemhez mellékelni kell a Namíbiába (és vissza) szóló repülőjegy (vagy legalább a foglalás) másolatát, nekem viszont ilyenem még nem volt. Úgyhogy elmondtam a lánynak (angolul kommunikáltunk), hogy én egy vitorlázópilóta vagyok és Bitterwasserbe szeretnék menni, de még nincsen meg a jegyem, mert azt a bitterwasseriek intézik, hanem még csak egy számlám van róla, aminek a másolatát odaadtam neki. Ezt eltette, de a vitorlázópilóta szakszolgálati engedélyem (= pilótajogosítványom) és az orvosi alkalmasságim fénymásolatait kedvesen mosolyogva visszaadta. (Amúgy végig nagyon kedvesen mosolygott.) Odaadtam az útlevelemet és a 45 euro vízumdíjat (mint említettem, drága kirándulás lesz ez), aztán a lány intett, hogy foglaljak helyet, 15 perc és készen van! Ez kellemes meglepetésként ért, ugyanis a követség weblapján azt írták, hogy két nap. Hát igen, az afrikai lazaság...

Leültem hát. Várakozás közben nézegettem a kirakott, ingyenesen elvihető Namíbia-térképet, és örömmel fedeztem fel, hogy be van jelölve rajta a bitterwasseri vitorlázórepülőtér, mint "Point of interest". Kedves tőlük. 15 perc múlva jött is a lány (nem ám odaszólított a pulthoz!), hogy kész is, és mikor is akarok Namíbiába utazni? Mondtam, hogy december közepén. Erre elszomorodott, és mutatta az útlevelembe az általa 5 perce frissen belepecsételt vízumot, amely aznaptól volt érvényes három hónapig, azaz november végéig... Hűazta! És ezt így hogy...? Elmagyarázta, hogy általában a kérelem napjától számítva adják ki a vízumot három hónapra, és csak kivételesen esetben egy későbbi időponttól. És hogy a vízumkérő lapomon a "Namíbiába érkezés helye és ideje" rovatba csak a helyet írtam be, az időpontot nem (tényleg... elfelejtettem), így nem tudta, hogy mikor akarok utazni. Igaz, hogy azt beírtam, hogy január elején hagynám el az országot, és hogy 16 napig lennék ott. És ha a vízum bepecsételése után meg tudta kérdezni, hogy mikor megyek, akkor a vízum bepecsételése előtt is meg tudta volna kérdezni, ott ültem tőle öt méterre. Hát igen, az afrikai lazaság... Na mindegy, végül is az én hülyeségemmel kezdődött. Na de most mi legyen? Kérdeztem, hogy nem lehetne törölni a vízumot és kiadni helyette egy másikat? Mutatja a lány, hogy a vízumomat már beírta a Nagy Vízumkönyvbe, és azt módosítani/törölni nem egyszerű... Hát remek. A szemem előtt már felrémlett egy újabb követséglátogatás és újabb mínusz 45 euro rémképe. De megkérdezi a főnökeit, mondja a lány. Elment, és 10 perc múlva mosolyogva nyújtotta át az útlevelemet, benne az érvénytelenített vízummal... és egy másik, immár október 20-tól január 19-ig szóló újjal! Hát igen, az afrikai lazaság... Még a vízumdíjat sem kellett újra kifizetni. Elcsukló hangon hálát rebegtem neki vagy ötször, és boldogan eljöttem.

Úgyhogy mindent összevetve idáig pozitív benyomást tett rám Namíbia. Sose legyen rosszabb!

A bejegyzés trackback címe:

https://bitterwasser.blog.hu/api/trackback/id/tr192267169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása