Egy hét múlva ilyenkor már pont úton leszek az Air Namíbia járatával. A menetrendem a következő: 21-én reggel indulok Genf mellől Frankfurtba kocsival (600 km, röpke 6 óra), amit otthagyok a reptéri parkolóban. A gépem este 8 körül indul, és másnap (22-én) reggel érkezik meg Windhoekba. Visszafelé január 6-án este indulok, és 7-én reggel érkezek meg Frankfurtba. A repülőről átszállok a (remélhetőleg még meglévő) autómba, és azzal a lendülettel elautózom Bécsig (700 km, 7 óra). Ennyi utazás pont elég is egy napra, úgyhogy Bécsben megalszom az egyik barátomnál, aki szintén vitorlázópilóta (naná!). A családig, azaz Debrecenig hátralévő 500 km-t majd másnap (8-án) tudom le. Debrecenben pedig kezdődhet a pótkarácsony és a pótszilveszter!

Apró érdekesség: a frankfurti repülőtéren kétféle parkoló van: a terminál mellettiek, és a jóval távolabb lévő, de olcsóbb "nyaralóparkoló". Az előbbiekben a parkolás a fenti bő két hétre 175 euro lenne, az utóbbiban 79 euro. Csakhogy... ha a terminálnál lévő parkolókba az ember legalább 4 héttel előre megváltja a jegyét, akkor kap kedvezményt: jelen esetben 80 eurót, azaz így csak 95 euróba kerül. Ez ugyan még mindig drágább, mint a nyaralóparkoló, de nekem a kényelmes parkolás megért 16 eurót (így mulat egy magyar úr!). Úgyhogy a frankfurti repülőtér weblapján hitelkártyával kifizettem a 95 eurót, ők pedig elküldtek nekem egy "prepaid" parkolókártyát 175 euró értékben. Ez úgy néz ki, mint egy papír bankkártya, és a következőképpen működik: amikor megérkezek a reptérre, a kocsival behajtok valamelyik terminál melletti parkolóba, a szokásos módon húzok egy parkolócetlit az automatából, a kocsit pedig leparkolom valahova (parkolóhely-biztosítás nem része a szolgáltatásnak). Amikor visszaérek, a parkolócetlit bedugom az automatába, ami majd kiírja, hogy fizessek 175 eurót. Ám én ekkor előveszem a nekem küldött parkolókártyát, és bedugom a bankkártyaolvasó nyílásba, mintha bankkártyával akarnék fizetni. És csiribí-csiríbá, a parkolási díj kifizetésre kerül, és mehetek utamra. Ha esetleg tovább maradnék, mint az előre kifizetett időtartam, az sem probléma: ebben az esetben a 175 euro és a tényleges összeg (pl. 185 euro) közötti különbséget kápéban vagy bankkártyával kifizethetem az automatánál, azaz a befizetett 95 euróm nem vész el. Jól kitalálták ezt a németek.

Más: a hétvégén az osztrák repülőklubom karácsonyi vacsoráján Bécsben végre tudtam beszélni Christiannal, először azóta, hogy bejelentkeztem nála másodpilótának. Egy csomó mindent már leírt a blogjában, úgyhogy végül is sok újdonságot nem mondott. A legértékesebb információ az volt, a körkunyhókban (fotó itt balra), ahol az én szállásom is lesz és ahol ő is megszállt, van áram, azaz lehet laptopot és mobilt tölteni. Továbbá rendes vetett ágy van a kunyhókban, ágyneművel meg mindennel, mintha csak egy szállodában lenne az ember, úgyhogy hálózsákot nem kell vinnem. Légkondi viszont nincs, úgyhogy lesz majd helyette este szellőztetés. Zuhany és WC sincs, ezeket a közös vizesblokkban lehet igénybe venni. Ennyivel kell beérniük azoknak a csóróknak, akik nem akarnak dupla annyit fizetni a légkondis, fürdőszobás bungallókért.

A bejegyzés trackback címe:

https://bitterwasser.blog.hu/api/trackback/id/tr882516738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása