Ma reggel a meteorológus nyugati irányba viszonylag jó időt mondott, keletre viszont hűvöset, későn induló gyenge termikeket, és korai zivatarokat jósolt. Bitterwasser pont a kettő határán van. Christiannal úgy döntöttünk, hogy három pihenőnap után épp ideje repülni, akármilyen idő is legyen.

A tómeder még mindig nedves, így fél 1 körül a "09 Hangar" pályáról szálltunk fel, ami az elején beton. Viszonylag gyorsan elértük a felhőalapot - nem volt nehéz, ugyanis nagyon alacsony volt, tengerszinthez képest 2400-2500 körül, a talajhoz képest ez olyan 1200 méter. Nyugat felé elég nagy kék lyuk volt, kelet felé egy magasszintű stratus húzódott, úgyhogy észak felé indultunk. Nem voltak nagy emelések, csak olyan 1-2 méterek, de a felhők elég közel voltak egymáshoz, úgyhogy Christian vagy 50 km tudott egyenesen siklani anélkül, hogy meg kellett volna állnia tekerni. Elrepültünk Pokweni felett, aztán Bitterwassertől úgy 50 km-re úgy döntöttünk, hogy ilyen bizonytalan időjárásnál ennyi elég, úgyhogy elindultam vissza dél felé. Nekem már nem volt annyira jó a pálya, mint Christiannak, úgyhogy vagy kétszer meg kellett állnom emelkedni. Bitterwassertől délre Christian átvette, és ment tovább dél felé. Elértük a marientali víztározót, ott bőszen fotóztunk, aztán irány északnyugat. Ebben az irányban messzire szép felhőket láttunk, de végül nem mentünk el odáig, mert Bitterwassertől keletre helyenként már esett, úgyhogy inkább hazaindultunk. Még kicsavartam egy emelést majdnem 3000-ig egy kék lyuk előtt, aztán abból hazajöttünk.

A nem hosszú, alig 270 km-es, de kellemes repülés végén Christian még csinált egy rácsapást a pálmasorra. Hát, jó alacsonyra sikerült; szerencsére a pálmasor szélesebb, mint az ASH fesztávja :-) Sikerült felvennem videóra, majd felteszem valahova, ha gyorsabb internet közelébe kerülök. Addig itt egy screenshot róla, ezen látható, hogy milyen magasan (vagy inkább alacsonyan) voltunk.

További fotók itt.

A bejegyzés trackback címe:

https://bitterwasser.blog.hu/api/trackback/id/tr162554591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ptarjan 2011.01.02. 22:51:48

Lehet, hogy már írtad valahol, de nem emlékszem: tulajdonképpen mi által meghajtva szálltok fel?

Továbbá a légi képeken úgy tűnik, mintha a szárny legkülső része fel lenne hajolva. Az az emelőerőtől kunkorodik fel ennyire? A földi képen mintha lefelé konyulna. (Persze a szárny legkülső vízszintes szakaszáról beszélek, nem a wingletről.)

LiBerti 2011.01.03. 10:37:28

@ptarjan: A mi gépünk motoros vitorlázó. Igen, a felhajtóerő miatt kunkorodik fel a levegőben, a földön a gravitáció miatt meg le :-)

ptarjan 2011.01.03. 10:42:26

Ebből is látszik, hogy odafent ki van kapcsolva a gravitáció, ezért tudtok fennmaradni olyan sokáig :-)

Jó, tudom, hogy motoros, csak abban nem voltam biztos, hogy annyira erős a motor, hogy a földről indulva is fel bírja emelni... Mondjuk nem kicsi az a légcsavar...

És gondolom, a szárnyból kiengedhető két bennszülött, akik a szárnyvéget fogva rohannak a gép mellett :-)
süti beállítások módosítása