Navigáció

2010.12.19. 14:07

Már a régi rómaiak is megmondták, hogy "Navigare necesse est" (magyarul: "Necces az este, barátom, Navigare!"), úgyhogy én is előkészültem az útra mind földi, mind légi vonatkozásban. Az előbbihez az autónavigációs kézi készülékemben megadtam úticélnak a frankfurti reptér 2-es terminálját (onnan indul a gépem); eszerint 588 km és 5 óra 39 percnyi utazás vár rám.

A légi navigáció beállítása már egy kicsit több idő volt. De hogy is megy nálunk a navigáció? Tulajdonképpen nagyon hasonlóan, mint az autóban: van egy kézi kütyünk, amin fut egy navigációs szoftver, mi pedig betápláljuk az útvonalat, hogy merre akarunk repülni. A kijelzőn a térkép aztán mutatja, hogy hol vagyunk és merre kell mennünk. A térképen persze nem az utak vannak berajzolva, hanem a repülőterek, plusz mindeféle egyéb navigációs pontok, a különböző légterek, nagyobb települések, és nem utolsósorban a domborzat. A navigációs készülékben vagy van beépített GPS vevő, vagy pedig egy külső GPS vevőtől kapja az adatokat. A készülék maga vagy egy PDA, vagy egy okostelefon, vagy egy autós navi (amire ráhekkelték a légi navigációs szoftvert), vagy pedig egy speciális léginavigációs célszerszám. Nekem ezek közül az autós navis megoldás van, így ugyanazt a kütyüt tudom használni a kocsiban és a repülőben. Erre a légi navis szoftvert meg kell venni (van ingyenes is, de az feleolyan jó sincs), a térképadatokat viszont ingyen le lehet tölteni. Úgyhogy én is így tettem, letöltöttem a namíbiai adatokat a számítógépemre, aztán onnan a nekem szimpatikus területhez legyártottam a szükséges fájlokat, amiket aztán felmásoltam az autós navira. Sajnos a csudálatos blog.hu nem engedi, hogy a fájlokat feltöltsem ide, de ha valaki kéri, szívesen elküldöm neki.

Most itthon vagyok, a navim szerint Bitterwasser innen 7881 km 168 fokos irányon, és 180 km magasból pont el tudnék odáig siklani. Jó tudni.

A bejegyzés trackback címe:

https://bitterwasser.blog.hu/api/trackback/id/tr92525770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása