Karácsonyi táv

Címkék: namíbia táv bitterwasser

2010.12.25. 09:02

Tegnap megvolt az első távom Namíbiában. Rögtön be is hánytam a gépbe. Alant kifejtem a dolgot:

Na szóval az úgy kezdődött, hogy fél 12 körül felszálltunk, elöl Christian, hátul meg én. A meteor ugyanazt ígérte, mint az előző napokon: Bitterwasser környékén (sőt, gyakorlatilag egész Dél-Namíbiában) száraztermik, csak a messze keleten húzódó, északnyugat-délkelet irányban húzódó konvergencivonalon lesznek felhők. A cél az volt, hogy elérjük ezeket a felhőket, és utána a vonal mentén tudunk repülni.

Felszállás után Christian már 400 méteren (a talaj felett) kikapcsolta és behúzta a motort, mert volt termik. Elég gyenge, csak 1-1,5 méter, de volt. Nem emelt magasra, de azért óvatosan elindultunk kelet felé. Christiannal megegyeztünk, hogy amíg alacsonyan vagyunk, addig ő gépészkedik. Hát, elég sokáig alacsonyan voltunk: 600 és 1200 méter között araszoltunk előre. Azért ilyen magasan a sivatag fölött erős hit kell: erős hit, hogy jön a termik, és erős hit, hogyha mégse jön, akkor beindul a motor. Bár a legrosszabb esetben le lehet szállni egy kiszáradt tómederre (van belőlük jópár), vagy egy széles murvás útra, de ezt senki nem akarja.

A termikek továbbra sem voltak túl erősek, csak olyan 1-2 méterek, de mentünk előre. A távolban már látszottak a felhők, de nagyon messzire. Továbbra is Christian repült, aminek és a nagy melegnek 2 óra után az lett az eredménye, hogy jól behánytam a gépbe. Szerencsére voltak nálam zacskók (tanítóbácsi, én készültem...), úgyhogy a gépbe nem jutott. Akkor még... Aztán egy kicsit átvettem termikelni és siklani. Hű, hogy az ASH-25-nek mennyi láb kell... Gyakorlatilag mindig koppanásig lépi az ember.

Később még többször hánytam, a zacskó egyre telt... Azért mi mentünk előre, a felhők felé. Már egészen 1500 méter magasra feljutottunk! Botswana közelébe érve viszont beláttuk: a felhők még mindig nagyon messze vannak, ha el is érnénk odáig, rögtön fordulhatnánk vissza. Úgyhogy kelet után dél felé vettük az irányt, de arra sem volt jobb az idő, így elindultunk hazafelé. Őszintén szólva ezt nem is bántam annyira, mert a sok hányás miatt már éreztem, hogy kezdek kiszáradni. Hiába ittam folyamatosan, minden kijött belőlem. A zacskó már eléggé megtelt, úgyhogy néha ki-ki folyt belőle egy kicsi... Szerencsére túl sok nem, de azért egy ruha- és gépmosást nem úsztam meg. A ruhákat kimossák nekem (a mosatás benne van a szoba árában), a gépet viszont nekem kellett.

De ne szaladjunk (vagy inkább repüljünk) ennyire előre! Visszafelé haladva bejavult az idő, már voltak 3-4 méterek is, és már 2000 fölé is fel tudtunk menni (talajhoz képest). A látás egészen elképesztő, gyakorlatilag csak a föld görbülete szab határt. Már 80 kilométerről látszott Bitterwasser, de lehet, hogy már messzebbről is, csak korábban nem figyeltem.

Már csak 20-30 kilométerre voltunk és végsiklottunk, amikor a rádióban felhangzott Shakin' Stevenstől a "Merry Christmas Everyone"! Nem, nem vittünk magunkkal táskarádiót, hanem a gépbe beépített, hivatalos levegő-levegő és levegő-föld közötti rádiókommunikációra használt reprádióból jött a zene! Nem tudom, ki hekkelte meg az étert, de köszönet neki azért a fél perces karácsonyi hangulatért a levegőben!

Behányás ide, kiszáradás oda, azért nagyon nagy élmény volt az első táv Namíbia fölött. Ugyan Bitterwasser még nem mutatta meg, milyen is az, amikor igazán jó idő van, de azért kezdetnek nem volt rossz ez a 360 km. A leghosszab aznapi bitterwasseri táv is csak 460 km volt. Mielőtt kettőt pislanthattam volna, a távot Chritian már az én nevem alatt feltöltötte az OLC-re, úgyhogy ott megtekinthető. A fotóimat pedig én töltöttem fel, úgyhogy ezek is megnézhetők: FOTÓK ITT.

A nap végén pedig jöhetett a karácsonyi vacsora. Eléggé meg is éheztem, mert az ebéd ugye elmaradt, és a reggeliből sem sokat tudott feldolgozni a szervezetem...  

A bejegyzés trackback címe:

https://bitterwasser.blog.hu/api/trackback/id/tr582538016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása